Az Adidas már növényi alapon működik.

Arról már mindenki hallott, hogy az Adidas gyártott és gyárt kender felhasználásával vagy újrahasznosított műanyagból cipőt, ám most újra tovább léptek.

Adidas kendervászon variációk

Az Adidas növényi alapon működik már!

Az Adidas növényi alapú bőrt fejleszt, amelyet cipők készítéséhez használnak fel. Ez a legújabb fenntarthatósági kezdeményezése, miután 2020-ban 15 millió pár újrahasznosított műanyagból gyártottak cipőt. 

Az atlétikai cikkeket gyártó cég nemrég jelentette be, hogy új anyagon dolgozik, egy növényi bőrön, amelyet cipők készítésére használnak. A bőr alternatívája micéliumból készül, amely egy gomba része.

fotó: dezeen

Az Adidas elmondta, hogy partnereivel dolgozik a növényi bőrön, de nem jelentette be, hogy az anyagból készült cipők mikor csatlakoznak a felhozatalhoz.

Az egyik legnépszerűbb cipő, a Stan Smith vegán változatát 2020-ban kezdte el kínálni, és elkötelezte magát a szőrme betiltása mellett.

Az új anyag egyike az Adidas számos fenntarthatósági kezdeményezésének, amely célul tűzte ki a műanyag hulladék megszüntetését. Az Adidas elárulta, hogy 2020-ban 15 millió pár cipőt gyártott újrahasznosított műanyag hulladékból, és elmondta, hogy célja a következő évben 17 millió pár előállítása.

A cipőben használt műanyagot strandokról és tengerparti régiókból gyűjtötték össze – kommunikálta az Adidas.

fotó: Adidas

Az Adidas újrahasznosított műanyagból készült cipőkkel rukkolt ki 2017-ben, amikor bemutatta népszerű Ultraboost futócipőjének „Parley” változatát. A cipő óceán műanyag hulladékból készült szálat tartalmaz, amely beépül a csipkékbe, a sarokhevederekbe, a sarokbélésbe és a zokni béléshuzatokba.

Az újrahasznosított műanyagon túl az Adidas új újrahasznosított pamut anyag kifejlesztését kezdte meg, és máris újrahasznosított poliésztert használ termékcsaládjában – a vállalat 2020. december 28-án jelentette be, hogy termékpalettájának több mint 60% -a 2021-től kezdődően tartalmazza az anyagot.

A fenntarthatóság a cipőiparban már évek óta feltörekvő tendencia, az Adidas és az olyan cipők, mint az Allbirds vezetik a díjat (a két vállalat még az alacsony széndioxid-kibocsátású cipőért is együttműködik). Újabban az olyan vállalatok, mint az Everlane és a Nike is elkezdték gyártani a fenntarthatóbb cipőiket.

fotó: Adidas

A trendet a cipők népszerűsége vezérli, különösen az Egyesült Államokban, ahol gyakran státusszimbólumként tekintenek rájuk. Amint arról a Business Insider Dennis Green 2019-ben beszámolt, a zöldebb cipők valószínűleg nagyobb benyomást fognak kelteni az ügyfelek körében, mint más típusú ruházatok.

Ráadásul, ahogy Eric Liedtke, az Adidas ügyvezető igazgatóságának tagja és márkafőnöke tavaly a Business Insidernek elmondta, a cipők fenntarthatóbbá tétele logikus kiindulópont a gyártási folyamat összetett jellege miatt.

Segítsd munkánk egy megosztással! Köszönjük!


forrás: businessinsider,mke, kenderdomb 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük